Herontwikkelen is herontdekken.

Herontwikkelen is herontdekken.

Het herontwikkelen van een winkelcentrum is één grote (her)ontdekkingsreis. Een herontwikkeling is een grote maar vaak noodzakelijke stap voor een shoppingcentrum. Een winkelgebied is het hart van een stad of wijk, helaas straalt een winkelcentrum dit niet altijd meer uit. Veel centra zijn in de jaren ‘70 gebouwd en erg naar binnen gekeerd. Dit sluit niet meer aan bij het winkelend publiek van deze tijd, terwijl dit belangrijker is dan ooit. Met een steeds kritischere consument en razendsnelle online innovaties is de aansluiting bij de doelgroep en het verzorgingsgebied van levensbelang.

We gaan schillen!

Om de consument te blijven prikkelen en verleiden tot een bezoek, wordt de buitenschil vaak verwijdert van het centrum, waardoor de afstand tussen de ondernemers en bezoekers afneemt en er een directere verbinding ontstaat met de potentiële klanten. Dit is tegenwoordig vaker een upgrade van het winkelgebied dan een gehele herontwikkeling. Middels zo’n revitalisering behalen we met minimale middelen een maximaal rendement. Hierdoor vergroten we de kwaliteit van wonen, werken en leven voor iedereen.

’Helder en eerlijk, vanaf het allereerste begin. WF weet als geen ander in deze fase partijen met elkaar te verbinden.’’

De make-over

De herontwikkeling van een winkelcentrum of winkelgebied heeft vaak grote gevolgen voor ondernemers en omwonenden. Door de werkzaamheden zijn de bereikbaarheid, parkeer mogelijkheden en uitstraling niet altijd optimaal voor de bezoekers. Dat betekent dat een goede communicatie met een gevarieerde mix aan middelen een must is. Helder en eerlijk, vanaf het allereerste begin. WF weet als geen ander in deze fase partijen met elkaar te verbinden. We hebben ons namelijk de afgelopen 10 jaar als specialist (her)ontwikkeld op het gebied van herontwikkeling en revitalisering van winkelgebieden. We bespreken de bouwplannen met de ontwikkelaar en verzorgen de communicatie naar de consument, ondernemers, omwonenden en de pers.

Momenteel verzorgen we voor het Wagnerplein in Tilburg en Walburg in Zwijndrecht de gehele communicatie van het winkelgebied richting de ondernemers tijdens het herontwikkel traject. Er is een nieuw gezicht ontwikkeld, waardoor de marktpositie van het winkelgebied wordt versterkt. Aan de hand van een duidelijk communicatieplan realiseren we dit met heldere en eerlijke communicatie in de verschillende fases. Door een snelle opeenvolging van communicatie zorgen we ervoor dat iedereen die betrokken is bij het project op de hoogte blijft. Op deze manier zijn eventuele aanpassingen in het concept en/of de consequenties ervan meteen besproken met alle betrokken partijen. Juist door onze vroege betrokkenheid  bij de vorming van het plan, kunnen we alle partijen goed informeren en adviseren. Voor de informatievoorziening maken we gebruik van nieuwsbrieven, persberichten maar ook van een online intranet waarbij desgewenst ontwikkelaar, uitvoerder en gemeentes ook aangesloten zijn. Dus een totaalpakket voor iedereen.

Mocht je nog op zoek zijn naar tips en tricks voor de herontwikkeling van een winkelcentrum, laat het me dan weten!

Geef een reactie

Sluit Menu